maandag 19 januari 2015

Tips: leren


Hey allemaal,
Bij mij komt er bijna een toetsweek aan en ik denk dat ik niet de enige ben die dat heeft. Daarom geef ik jullie wat tips voor het leren.

Op tijd beginnen.
Het is echt een cliché tip, maar het werkt goed. Ik begin vaak ook niet op tijd genoeg, maar de laatste tijd gaat dat wel steeds beter. Als je op tijd begint met leren blijft alle stof beter in je hoofd zitten.

To do list.
Ik ben niet zo goed in plannen, vandaar dat ik vaak niet zo op tijd begin, maar het begint wel beter te worden, doordat ik een to do list gebruik.
Je kan een to do list maken op papier, maar er bestaan ook handige app's waar je een to do list op kan maken. Ik gebruik wunder list, deze is gratis, kan op je mobiel maar ook op je laptop en werkt heel fijn! Hij is duidelijk en overzichtelijk. Mascha van Beautygloss gebruikt deze app ook.

In stukjes.
Als je dan op tijd begint en je gaat leren kan je het best de leerstof in stukjes hakken. Als je bijvoorbeeld vier paragrafen moet leren, leer je de eerste dag de eerste paragraaf. De tweede dag herhaal je de eerste paragraaf en leer je de tweede paragraaf. En zo ga je door.

Samenvatting.
Ik leer graag met een samenvatting, maar die kan je het best zelf maken. Ik doe dit dan ook voor veel vakken. De dag dat ik begin met leren maak ik een samenvatting. En de dagen daarna leer ik die gewoon. Ik vind het erg handig.

Wat is jouw beste tip voor het leren?

Er is weer een nieuw artikel online voor hip voor nop. Je kan hem hier lezen.

Liefs,
Willemijn


Geen opmerkingen:

Een reactie posten