vrijdag 7 augustus 2015

Mijn Vakantie Naar Engeland #1

Hey allemaal,
Zondag ben ik terug gekomen van vakantie. Het was echt heel leuk en ik heb dan ook heel veel zin om deze blogpost te schrijven. Ik ben in totaal 20 dagen naar Engeland geweest met mijn ouders en mijn broertje en zusje. Het leek me erg leuk om te laten zien wat ik allemaal gedaan heb, maar het is toch wel lastig om een goede manier te vinden hoe ik dat het best kan doen. Uiteindelijk heb ik bedacht om in drie delen te vertellen wat ik allemaal heb gedaan. Veel lees plezier!

Maandag 13 juli.


Om drie uur werd ik al wakker gemaakt om weg te gaan, erg vroeg, maar dan waren we wel op tijd in Engeland. We reden met de auto naar Duinkerken in Frankrijk, ongeveer drie en half uur rijden. Om acht uur gingen we varen met de boot naar Dover in Engeland. Van Duinkerken naar Dover is het niet zo lang varen, namelijk twee uur, dus waren we om negen uur (Engelse tijd) in Dover. Daarna moesten we nog een stuk rijden met de auto naar Paignton. Onderweg naar Paignton kwamen we langs Stone Henge, een grote stenen cirkel, waar erg veel toeristen op af komen. Als je er langs rijd met de auto merk je al een paar kilometers van te voren dat Stone Henge eraan komt, omdat iedereen dan langzaam gaat rijden om het goed te kunnen zien. Ik heb er een foto vanuit de auto van gemaakt, vandaar dat hij niet erg mooi is. In de namiddag kwamen we aan in Paignton. We zaten in een stacaravan op een camping van Hoburne.

Dinsdag 14 juli.


Dinsdag wilden we gaan lopen op DartMoor. Een groot gebied in Devon wat erg ruig is, met wilde paarden, stenen stapels en bergen. Toen we net aan het lopen waren, werd het erg mistig en zijn we maar weer terug gegaan, omdat we bijna niks meer konden zien. De mist komt heel vaak voor op DartMoor en komt heel opeens, maar gaat ook weer snel weg, het is wel erg gevaarlijk, omdat je makkelijk kan verdwalen. Vandaar dat we maar weg gingen.


Als lunch en ook wel als avond eten (het vult heel erg) hadden we een cream tea. Je krijgt dan thee, twee scones, clotted cream (zit een beetje tussen boter en room in) en jam. Het was echt heel erg lekker! 's Avonds had ik al mijn make-up neer gezet op een plankje op mijn kamer. Ik dacht dat ik weinig make-up had meegenomen... Oeps.

Woensdag 15 juli.

Ik kwam er net achter dat ik toen geen foto's had gemaakt... Maar ik zal toch vertellen wat we hebben gedaan. 's Ochtends hebben we een nieuwe kans gepakt en zijn we naar DartMoor geweest, dit keer was er gelukkig geen mist, we hebben daar even gelopen en zijn daarna doorgegaan naar Exeter. Exeter is echt een hele leuke stad! Je kan er heerlijk winkelen bij onder andere Topshop, Miss Selfridge, New Look, Superdrug, Primark, Debenhams en nog veel meer leuke winkels. Ook zit er een Starbucks, wat al helemaal geweldig is. Als je klaar bent met winkelen kan je lekker uitrusten op The Green. Een enorm grasveld bij de kathedraal, echt heel gezellig. 's Avonds hebben we gegeten bij kennisen in Exeter, daarna gingen we weer terug naar de stacaravan.

Donderdag 16 juli.


Donderdag zijn we naar de kust gegaan, Engeland heeft een hele mooie, ruige kust met ook wat zandstranden tussendoor. Toen we naar de kust aan het rijden waren moesten we met een pondje de rivier de Dart over. Vanaf dat pondje kon je Dartmouth, een heel schattig plaatsje, mooi zien liggen. Omdat we vorig jaar al naar Dartmouth zijn geweest, zijn we dit jaar niet gegaan, maar het is zeker een aanrader! Daarna kwamen we nog wat leuks tegen onderweg, namelijk een roze huis! We hadden de auto even stil gezet op een parkeerplaats tegenover het huis en hebben snel wat foto's gemaakt. Want echt, wauw, dit huis is echt mijn droomhuis!


We zijn dus naar de kust geweest, het was echt heel erg mooi! Met mijn vader en zusje liepen we langs de rotsen nog even naar beneden naar een zandstrandje, het was even klimmen, maar wel erg leuk. We hebben een paar favoriete toetjes als we in Engeland zijn, natuurlijk cheesecake, maar ook frambozen (of blauwe bessen) met clotted cream en een beetje suiker. Onwijs lekker!

Vrijdag 17 juli.


Vandaag hebben we ook gelopen op een ruige plek. In het dorpje waar we parkeerden zag ik deze oude telefooncel, ik vind ze echt leuk en moest er natuurlijk een foto van hebben. Toen we aan het lopen waren kwamen we opeens een hond tegen, helemaal alleen, zonder baasje. We weten nog steeds niet waar hij vandaan komt, maar hij volgde ons de hele tijd en was echt heel lief! We hadden eigenlijk zin om hem mee naar huis te smokkelen, maar dat was ook wel een beetje zielig.

Zaterdag 18 juli.


Dit keer hebben we niet gelopen, haha, maar zijn we naar een landhuis geweest. Engeland heeft veel landhuizen, die er nog van binnen en buiten uitzien als vroeger, een aantal landhuizen zijn nog bewoond door mensen van adel, maar een aantal landhuizen zijn ook niet meer bewoond en zijn opengesteld voor bezoekers. Ook de tuinen van de landhuizen zien er echt prachtig uit.


Daarna zijn we naar het plaatsje Ashburton gegaan. We hebben fudge gehaald (soort caramel achtig, heel lekker) en daarna zijn we het dorpje verder ingelopen. Elk jaar hebben ze daar een soort middeleeuws feest, wat we wel grappig vonden en daar hebben we even gekeken. Daarna hadden we nog boodschappen gedaan bij de Sainsbury's. Daar zagen we Marshmallow Fluff. Echt waar, dit is zo lekker! Het is gewoon marshmallow pasta. We hebben nog een pot extra mee naar huis genomen, want ik heb dit nog nooit gezien in Nederland, als je dit ooit hebt gezien, waar kan je het kopen?

Zondag 19 juli.


Vandaag waren we nog een keer naar een landhuis geweest, deze lag aan zee en de tuin was zo mooi! Ik was erg blij dat we een buitenzwembad hadden op de camping, want het was super lekker weer, waardoor we verder de hele dag daar hebben gelegen.

Ben jij op vakantie geweest?

Liefs,
Willemijn

1 opmerking:

  1. Ja, ik ben naar Sardinië geweest, het was super leuk. Staat ook op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen