woensdag 27 augustus 2014

back to school: diy, washitape

Hey allemaal,
Dit is al weer het tweede back to school artikel! Ik vind het erg leuk, ik hoop jullie ook. Vandaag heb ik een Do It Yourself met washitape voor jullie.

Ik vind het erg leuk om mijn boeken een beetje te versieren en ik doe dat met washitape. Voor degenen die het niet weten, washitape is een soort tape en dan leuk versierd.

Ik heb mijn washitape van de hema, ik weet de prijs niet meer dus zocht ik er net op, maar kan hem nergens meer vinden. Ik geloof dat hij €4,95 was.


Ik heb twee kleuren kaftpapier: een mint blauwe kleur en een fel roze kleur allebei van de action, voor ongeveer een euro.




Mijn etiketten komen van de V&D en zijn €1,99


Een felroze schrift van het kruidvat, ik weet niet meer hoe duur hij was, heb hem namelijk vorig jaar gekocht.


Twee a4 lijntjes schriften van de action



Als eerste heb ik een a4 lijntjesschrift gebruikt. Het dikke, zwarte bloemetjestape heb ik om de etiket heen gedaan en kort afgeknipt. 


Ik heb het dunne blauwe tape op de bovenste rand geplakt en iets langer afgeknipt zodat je ze naar binnen kan vouwen en het er netter uitziet. Dan heb ik het bloemetjes tape met blauw en roze op de randen aan de zijkant geplakt en ook wat langer afgeknipt. Dat heb ik trouwens bij alles gedaan.

Dan heb ik het felroze kleine schrift gepakt. Ik heb er als eerste een etiket op geplakt en er Frans op geschreven. Dan de dunne blauwe tape een klein stukje van het rechter hoekje af geplakt. Dan het dikke, zwarte bloemetjes tape er een stukje vanaf geplakt en dan weer het blauwe dunne tape een stukje van het dikke tape af geplakt. Ook heb ik weer het einde omgevouwen.


Ik heb hier een tekstboek, ik had hem al gekaft met mint blauwe kaftpapier. Ook heb ik er een etiket op geplakt. Hier heb ik gewoon telkens ergens diagonaal tape geplakt. De ene keer dunne tape, de andere keer dikke. Hier moet je gewoon doen wat je mooi vind, ik vond dit wel leuk.


Bij het volgende boek, die ik ook al gekaft had, heb ik een etiket geplakt. Dan had ik de dikke, zwarte bloemetjestape gepakt die heb ik diagonaal over het hele boek geplakt. Daarna had ik de blauwe tape de andere kant diagonaal er overheen geplakt. Datzelfde heb ik gedaan met de dunne bloemetjes tape die blauw en roze is.


Hier heb ik als eerste felroze tape op de bovenste randen geplakt. Daarna heb ik op de zijkant van het boek de oranje dikke tape geplakt, die was precies dik genoeg.


Het is niet helemal recht gegaan, maar hier heb ik als eerste de dikke bloemetjes tape een stukje van de onderkant af geplakt om het hele boek heen, daarna heb ik de blauwe tape gepakt en tegen de dikke bloemetjestape aan geplakt en ook weer om het hele boek geplakt. Dit heb ik nog een paar keer gedaan, totdat ik het mooi vond.




Hier zie je nog alles toen het af was bij elkaar. Deze diy is niet heel moeilijk, je moet natuurlijk doen waar je zin in hebt en wat je mooi vind, maar ik hoop dat ik wat inspiratie heb gegeven. Als je vragen hebt kan je die hier beneden stellen in de reacties of via mijn twitter/instagram: @x_willemijnn_x

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten