maandag 15 december 2014

Kletsen met Willemijn: #3 de ideale wereld


Hey allemaal,
Vandaag is het weer tijd voor de derde kletsen met Willemijn. Ik ben wel benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden, plaats het in de comments onder mijn artikel.

Ik denk dat iedereen wel een "ideale" wereld voor zich heeft. Want als je kijkt naar wat er nu allemaal gebeurt, oorlog, hongersnood, armoede, etc.. is niet fijn! Dit is zeker niet de ideale wereld voor mij.


Maar wat is dan wel de ideale wereld voor mij?
Sowieso een wereld zonder oorlog, maar dat wil iedereen. Niemand zal oorlog echt leuk vinden. Ik zou een wereld willen waarin iedereen gelijk is aan elkaar. Dat er geen donkere mensen zomaar in elkaar geslagen worden, zoals nu gebeurd. Dat er geen aanslagen worden gepleegd op Joodse musea. Dat is wat ik wil, maar als niet iedereen zo doet, gaat dit niet lukken.

Het is niet zo dat ik niet dankbaar ben. Ik ben heel dankbaar voor mijn familie en vrienden die er voor me zijn als ik ze nodig heb en waarmee ik veel plezier heb.
Maar geef toe, de wereld zal toch een stuk beter zijn als iedereen gelijk is aan elkaar en er geen oorlog meer is.

Voor deze ideale wereld zou wel iedereen hier hetzelfde over moeten denken, als er al één iemand wel oorlog wil is het klaar. Dat is jammer. Maar laten we allemaal strijden voor deze wereld!

Wat is jouw "ideale" wereld?
Liefs,
Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten