maandag 4 mei 2015

Kletsen met Willemijn: #13 Mijn passie voor schrijven


Hey allemaal,
Ik ben deze blog gestart doordat ik erg van schrijven en van beauty en fashion houd. Daarom ga ik jullie vandaag wat vertellen over mijn passie voor schrijven.

Het begon eigenlijk al toen ik heel klein was. Ik hield toen al wel van lezen en schrijven. Ik had allemaal schriftjes waar ik verhaaltjes in over schreef, ja echt. Ik schreef gewoon dingen die ik had gelezen in een boekje over in een schriftje van mij. Maar ik schreef niet alleen verhaaltjes over, ik maakte ook zelf verhaaltjes.


Een tijdje geleden vond ik dit schriftje. Dit was van mij geweest toen ik klein was. Ik bladerde erin en vond verhaaltjes die ik geschreven had. Ik was toen denk ik vijf of zes jaar. Ik schreef ook gewoon een s in plaats van een z en één l terwijl het er twee moeten zijn.


Ik had dit geschreven: "rik segt willemijn sulen we saamen speelen? ja graag. sulen bij mij spelen? oo ja sam is jarig. ik moet soo er naar doe (waarschijnlijk hoort daar toe te staan) dus ik kan niet spelen. willemijn segt wat het je gekokgt (waarschijnlijk gekocht) dat weet ik niet ik vraag het aan mijn moerder vraagen." Aangezien al die spelfouten zal dit echt van heel lang geleden zijn, haha.


Deze is iets nieuwer, ik denk dat ik toen zeven was: "willemijn ligt in bed. ze kan deze keer weer niet slapen. ze denkt wat kan ik doen als ik niet kan slapen, ehm ja! ik weet het ik ga schapen tellen. één, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven, acht, negen, tien, maar ze kan nog steeds niet slapen.


dan gaat ze naar haar papa toe. hij schrikt als hij willemijn ziet. willemijn zegt: ik kan niet slapen. papa zegt: je mag even opblijven. wil je warme melk? ja graag. maar het is ijgenlijk (eigenlijk) al heel laat het is al negen uur dus jij gaat bijna naar bed


anders kan je morgen niet zwemen (zwemmen). o ja papa is der (er) vandaag voetbal? ja. mag ik het kijken. ja maar het ook opgenomen (beetje aparte zin, haha) o dan hoeft niet. oke zegt papa. tegen wie moeten ze gaan? vraag willemijn. tegen italie. ik hoop dat nederland wint. nu ga jij weer terug naar bed.
het is ogtend (ochtend) zeven uur willemijn gaat naar beden (beneden) je moet zwemmen zegt mama.


jaha dat weet ik ook wel. jes (yes) ik mag men (mijn) nieuwe bekini (bikini) aan en toen ging willemijn naar school. uit!!
Dit verhaaltje zal wel echt gebeurd zijn, haha.

Mijn passie voor schrijven begon dus vroeger al. Ik weet nog wel dat toen ik twaalf was ik heel graag een eigen boek wilde schrijven. Ik ben er toen wel aan begonnen, maar ik heb het niet meer af gemaakt. Eigenlijk zou ik nog steeds wel een eigen boek willen schrijven, lijkt me echt leuk! Nou ja, laat ik het nu nog maar eerst even houden bij het bloggen. Dan kan ik het later altijd nog doen.

Houd jij van schrijven?

Liefs,
Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten