woensdag 6 mei 2015

Mijn reis naar Berlijn


Hey allemaal,
Vorige week ben ik vier dagen naar Berlijn geweest met mijn gezin. Het was echt super leuk! Ik laat jullie de leukste plekjes van Berlijn zien.

We zijn dinsdag vroeg weg gegaan, zodat we dinsdag ook al konden rondlopen in Berlijn.

We zaten in een hotel midden in het centrum van Berlijn, bij de Kurfürstendamm.
De Kurfüstendamm is een grote winkelstraat, waar onder andere de H&M, Douglas, Zara en KaDeWe zit. De KaDeWe is een heel groot warenhuis, net zoiets als de bijenkorf maar dan veel groter. Het is echt leuk om even rond te lopen!

Wij hadden een Berlin Welcome card, daarmee kreeg je korting op bepaalde musea en andere dingen en je kon makkelijk met het openbaar vervoer rijden.


In Berlijn heb je de U-Bahn (ondergronds), de S-Bahn (bovengronds), een soort tram, de gewone bus, de trein en taxi's.

Berlijn is een hele gezellige stad. Maar is al helemaal leuk als je veel van cultuur en gebouwen houdt.

Een paar leuke pleinen zijn:
*Alexander Platz, dit is een gezellig plein met leuke winkels erbij.
*Potsdamer Platz, dit is ook een plein met winkels, haha.


Wat een aanrader is op Potsdamer Platz is panorama punkt. Dit is een uitkijkpunt, waar je met de snelste lift van Europa naar boven gaat. Je hebt meerdere uitkijkpunten, maar bij veel daarvan staat een hele grote rij, dat is bij panorama punkt veel minder.


*Gendarmer markt, dit is een bijzonder plein. Er staan namelijk twee, bijna dezelfde doms op dit plein. Ook dit is gewoon een gezellig plein.


*Hackische höfe, dit zijn allemaal kleine pleintjes, of hofjes, bij elkaar. Het ziet er heel schattig en gezellig uit.

Ook zijn er in Berlijn natuurlijk veel winkels. Er zijn verschillende kiko's, ik ben er in eentje geweest op Potsdamer Platz. Die was wel wat kleiner, jammer genoeg, maar verder wel erg leuk. Ook zitten er veel winkels die ook in Nederland zitten, zoals Forever 21, Zara, H&M, Douglas.
De KaDeWe is ook erg leuk om gezien te hebben.


Voor echte Starbucks fans, in Berlijn zitten écht veel Starbucks winkels. Ik ben er echt minstens vijf tegengekomen.


Ik dacht slim te zijn en niet mijn hele naam te doen maar gewoon Wil, maar als nog schreven ze mijn naam fout, er staat namelijk Dil..


Wat nog andere leuke dingen zijn om naar toe te gaan is een stukje Berlijnse Muur. Er staan nog meerdere stukjes van de muur.


Ook de Brandenburger tor is erg leuk. Verder heb je ook nog het Joods Museum, het holocaust monument, Unter den Linden en de Reichstag te zien.



Ben jij in Berlijn geweest? En wat vond je dan het leukst?

Liefs,
Willemijn

2 opmerkingen: