vrijdag 8 mei 2015

Stichting Haarwensen


Hey allemaal,
In januari vorig jaar heb ik mijn haar afgeknipt voor Stichting Haarwensen. Ik wil jullie er in deze blogpost wat meer over vertellen.

Stichting Haarwensen maakt pruiken voor kinderen met kanker. Door chemo verliezen ze hun haar en worden ze kaal. Stichting Haarwensen heeft om deze pruiken te maken haar nodig. Door kinderen die hun haar laten afknippen kunnen ze pruiken maken.
Ik vind het echt heel mooi dat ze dit doen, zodat kinderen die hun haar verliezen er 'normaal' uit kunnen zien door een pruik.


Bij mij begon het allemaal toen mijn achterbuurmeisje dit ook had gedaan. Toen ik dat hoorde wilde ik het ook heel graag. Ik had erg lang haar toen en ik vond het een mooi doel om het voor Stichting Haarwensen af te laten knippen. Ik vertelde dit aan een vriendin, zij vond het ook een goed idee en had gelukkig ook erg lang haar. Er gingen nog een paar maanden overheen. Totdat we in de kerstvakantie zoiets hadden van laten we het gewoon gelijk doen.
Er zijn kappers in heel Nederland die gratis knippen als je je haar aan Stichting Haarwensen geeft, er zat er eentje bij ons in de buurt. We belden en gingen er die dag op de fiets naartoe.
Ze hebben ons haar eraf gehaald en in model geknipt. Daarna kwamen wij weer thuis met 25 cm korter haar.
Het was veel haar, maar het was het zeker waard.

 
Mijn haar voordat ik naar de kapper ging.

 
Mijn haar nadat het was afgeknipt. (De onderkant lijkt blonder, dat komt door het licht, haha)

Als jij twijfelt of je het ook wil doen, denk eraan dat jouw haar zo weer aangroeit, terwijl dat van een kind met kanker niet aangroeit. Je kan met jouw haar een kind zó blij maken!

Hier kan je de lijst met kappers zien die je haar er gratis afknippen als je het aan Stichting Haarwensen geeft.

Zou jij je haar afknippen voor Stichting Haarwensen?

Liefs,
Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten