maandag 16 november 2015

Kletsen met Willemijn: #23 Eerste Indruk MITAM, Parijs


Hey allemaal,
Op maandag komt om de week een serie online. In deze serie schrijf/praat ik over alles wat ik meemaak en wat ik leuk vind.

Dit keer schrijf ik het een beetje te laat. Meestal schrijf ik dit op zaterdag of zondag, maar dit keer is het al maandagavond en had deze blogpost drie minuten geleden online moeten komen. I am sorry!
Doordat ik woensdag t/m vrijdag ziek was, moest ik dit weekend wat meer doen voor school dan normaal en had ik zaterdag ook weinig tijd om daar wat aan te doen, doordat ik nog een feest had. Ik wilde hem nog zondag schrijven, maar daar heb ik uiteindelijk niet meer aan gedacht en vandaag was ik natuurlijk pas lekker laat thuis van school. Nou ja, beter laat dan nooit!



Vrijdag ochtend is Made In The A.M uitgekomen! Voor iedereen die het nog niet weet, ik ben een Directioner en wachtte dan ook al een tijdje op het nieuwe album. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit echt het beste album vind die ze ooit gemaakt hebben! Bij het eerste nummer die uit kwam zonder Zayn mistte ik zijn stem heel erg in het nummer, maar bij MITAM had ik dat helemaal niet meer. Het is echt een heerlijk album! Ook kan je hem vinden op mijn Spotify. Vorige week had ik al een blogpost geschreven over leuke afspeellijsten en mijn afspeellijst. Maar nu kan je hierboven ook mijn playlist vinden met Made In The A.M.


Parijs... Ik denk dat iedereen weet wat ik hiermee bedoel. Ik vind het moeilijk om hier wat over te schrijven, maar ik wil het toch even doen, omdat ik het verschrikkelijk vind wat er gebeurd is. Dat mensen zoiets kunnen doen, vind ik echt onvoorstelbaar! Er zijn natuurlijk al een heleboel aanslagen gepleegd door IS, maar nu het in Parijs is, komt het toch wel erg dichtbij. Opeens kijk je er heel anders naar, omdat je weet dat het hier ook kan gebeuren. Toen ik vanmiddag op school zat en opeens een heel aantal sirenes hoorde, dacht ik gelijk aan het ergste. Je weet dat het maar een kleine kans is dat er zoiets gebeurd, maar sinds vrijdag denk je er toch sneller aan. Het waren dan ook veel sirenes. Natuurlijk hoor ik wel eens sirenes als ik op school zit, maar dit waren er meer dan normaal. Ook al kan het natuurlijk zijn dat het zo lijkt, doordat je er meer op let, na wat er vrijdag gebeurd is. Uiteindelijk was er een keukenbrand in een huis vlakbij mijn school, maar toch denk je even, straks is het wel een aanslag. Het lastige van terrorisme is dat het je bang maakt en dat je niet weet wanneer en waar het gebeurt. Daardoor zijn er mensen die geen leuke dingen meer gaan doen. Die niet meer naar een concert gaan, omdat ze bang zijn dat er een aanslag gepleegd wordt, maar eigenlijk moet je niet laten zien dat je bang bent. Je moet kalm blijven en gewoon leuke dingen blijven doen. Uiteindelijk heb je er niks aan om maar binnen te zitten en bang te zijn. Terrorisme wil dat je bang bent, dus ga juist naar dat concert waar je zo graag heen wil en laat zien dat je niet bang bent en boven terrorisme staat!

Ik wens iedereen sterkte die misschien mensen kennen die slachtoffer zijn of die het van een klein afstandje hebben meegemaakt!

Liefs,
Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten