vrijdag 6 november 2015

Overnight Oats recept


Hey allemaal,
Eigenlijk at ik altijd gewoon brood als ontbijt. Maar sinds een paar weken eet ik graag overnight oats. Mijn moeder en ik vinden havermout erg lekker en toen we een overnight oats recept in een kookboek vonden, gingen we het ook uitproberen. Nu hebben we het helemaal naar eigen smaak veranderd en deel ik jullie mijn recept!


Ingrediënten.
*Havermout (of course)
*Rozijnen
*Iets van noten/pitten/fruit (ik gebruik Tijd voor Ontbijt: amandel en abrikoos, kan je kopen bij de Albert Heijn)
*(Bruine) suiker
*Kaneel

1. Je doet de havermout in een kom, zorg dat deze kom in de magnetron kan. Ik doe de havermout een beetje op de gok, maar het is ongeveer 5/6 eetlepels. Daarna strooi ik er wat rozijnen overheen en doe ik de amandel en abrikozen erbij. Ook dit doe ik op de gok. Maar ik doe meestal ongeveer één eetlepel amandel en abrikozen en 1 eetlepel rozijnen.


2. Dan doe ik er melk bij, ook weer op de gok, haha. Maar laten we zeggen dat ik dit doe tot de havermout net onder de melk staat, zoals op de foto hieronder. Dan nog een halve theelepel kaneel en een theelepel bruine suiker.


3. Dit meng je en zet je dan een nacht in de koelkast.

Nog even een mooi detail, haha.

4. 's Ochtends haal je de havermout weer uit de koelkast. Ik merkte dat ik toch wat te weinig melk erin had gedaan, dus deed ik nog een scheutje melk. Dan nog een halve theelepel kaneel en weer mengen.


5. Dit zet je voor een minuut in de magnetron en dan kan je het lekker opeten!


Oké, dit ziet er echt lekker uit #not. Maar let daar maar niet op, het is echt lekker! Haha. 

Wat eet jij graag als ontbijt?

Liefs,
Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten