maandag 18 januari 2016

Kletsen met Willemijn #27 Vakantie & Bucket List


Hey allemaal,
In de serie Kletsen met Willemijn ga ik lekker met jullie 'kletsen' over van alles, maar dat is waarschijnlijk wel duidelijk, door de titel, haha. Verder moet je nog even weten dat deze serie om de week op maandag online komt!


Het is zondag en ik weet even niet zo goed waar ik over moet schrijven. Ik ben moe, moet eigenlijk nog leren, want ik zit midden in mijn toetsweek en eerlijk gezegd heb ik het ook koud, maar daar valt wat aan te doen. 
Gelukkig gaat de toetsweek voor mijn gevoel wel aardig goed. Ik moet nog twee dagen, vijf toetsen en wanneer deze blogpost online komt, hoef ik nog maar één dag, twee toetsen. Het is nog maar net vakantie geweest, bijna gelijk toetsweek en weer moe. Nou ja, volgens mij duurt het nog iets langer dan een maand en dan is het vakantie. Oké, wacht. Voor de zekerheid toch maar even controleren. Ja hoor, natuurlijk duurt het veel langer tot de vakantie. Nog zes weken, dat duurt nog langer dan ik dacht. Maar laten we er toch een lichtpuntje in zien. Het is fijn dát we tenminste vakantie hebben dan, toch?

(bijna lege pen + mijn handschrift + grauw weer = lelijke foto. Haha)

Vanochtend in de kerk, ik ben christelijk, ging het bij onze jongerendienst over 'de bucket list'. Ik begon na te denken of ik eigenlijk een bucket list heb en wat staat er dan op? Ik heb hier voor niet echt specifiek nagedacht over een bucket list, maar natuurlijk heb ik wel bepaalde dingen die ik graag wil doen. Een echte bucket list? Nee, die heb ik niet. Maar nu ik er over nagedacht heb, misschien toch wel, een korte dan. En nee, bungeejumpen staat er niet op en parachute springen ook niet. 

Wat dan wel?
Een wereldreis maken. Dat wil ik echt nog zo graag doen! Het liefst ga ik nu al, maar dat kan natuurlijk niet. Ik zou het liefst elk land willen zien en ook wel graag wat doen voor die landen. Bijvoorbeeld helpen in een weeshuis. Het enige wat lastig is, is dat een wereldreis maken echt duur is. Je moet vliegtickets betalen, een verblijfplaats, eten en drinken en ondertussen wil je ook nog wel wat dingen zien wat geld kost.
Verder zou ik heel graag een (half) jaar in New York willen studeren of een tussenjaar daar doen. Ik weet niet zo goed waarom, maar New York lijkt me gewoon heel gaaf. Dit zou ook nog wel kunnen lukken. Zo moeilijk is het niet om dat te doen.
Als laatste wil ik ook nog graag een boek schrijven en uitgeven. Ik houd al heel lang van schrijven en heb eigenlijk al sinds ik klein ben verhalen geschreven. Toen ik écht klein was en nog maar net kon schrijven, waren die verhaaltjes natuurlijk klein, maar aan het eind van de basisschool ben ik wel eens begonnen aan een boek. Toen wilde ik al een écht boek schrijven, maar eigenlijk is het nooit gelukt om hem helemaal af te krijgen. Zo gaat het al de laatste jaren. Ik begin ergens aan en vind het idee op dat moment super leuk, maar uiteindelijk begin ik het toch stom te vinden en stop ik ermee. Dat is toch wel jammer.

Dit is dan mijn hele bucket list. Hij is echt heel klein, dus. Drie dingen en eigenlijk ook nog wel dingen die nog wel haalbaar zijn en waar je niet bepaald lef voor nodig hebt, zoals bungeejumpen.

Wat staat er op jouw bucket list?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen