donderdag 18 augustus 2016

Travel diary Engeland, Londen week 3 (laatste)


Ik voel gekietel aan mijn tenen. Rustig word ik wakker. Ik zie mijn vader die me kietelt, zodat ik wakker word. 'Opstaan! We gaan naar Londen!', zegt hij. Ik sta op, trek de kleding aan die ik in de kast gelegd had, want mijn tas is al ingepakt. We ontbijten, poetsen ons tanden, pakken de laatste spullen, brengen de sleutel naar de receptie en rijden weg. Op naar Londen!

Zaterdag 30 juli



Gelukkig kunnen we de files vermijden en zijn we al om kwart over twee bij het hotel. Het hotel zit in een mooie straat. Een straat vol hotels. Overal waar je kijkt zie je hotels. We krijgen de sleutel en zetten onze spullen in de kamer, dan gaan we gelijk de stad in. We zitten midden in de stad, wat echt heerlijk is. We lopen langs de Theems naar de Big Ben. 




Daarna lopen we door naar de Horse Guards Parade, waar elk jaar Trooping the Colour is. Helaas is er precies dit weekend een wielerronde, midden in het centrum van Londen. Je kunt de straat maar weinig oversteken en we moeten dan ook constant omlopen. Ook staan die dranghekken met reclame niet echt mooi op de foto, maar ja. Je kunt niet alles hebben.




We gaan lekker zitten op de trap voor de National Gallery op Trafalgar Square, we halen wat te eten en gaan dan weer terug om dat op het plein op te eten. Er is street art, een man is aan het jongleren met messen op een enorme eenwieler, er zijn levende standbeelden en het is een enorm gezellig plein. 























Via het Buckingham Palace lopen we weer terug naar het hotel. Het is echt een mooi paleis, al moeten we wel weer omlopen door die wielerronde. 

Zondag 31 juli



'Wacht even, is dit de rij voor de dienst?' We komen aan bij de Westminster Abbey. Voor de hoofdingang staat al een aardige rij. 'Het moet wel, hij is niet op zondag open om te bekijken.' Dus gaan we maar in de rij staan. Onze tassen worden gecontroleerd, er wordt nog even gezegd dat ik mijn camera niet mag gebruiken en dan lopen we naar binnen. Iemand wijst ons een plek aan waar we kunnen zitten. Het is echt een enorme kerk. Net in die rij leek het alsof er veel mensen waren, maar nu lijkt dat helemaal niet meer zo.
Na de dienst gaan we nog even naar de kloostergangen en dan gaan we verder.








We lopen via de Big Ben weer naar de Horse Guards Parade. Mijn zusje wilde namelijk nog graag een foto bij de Big Ben met haar kettinkje, omdat ze de Big Ben als hangertje heeft. Dan lopen we echt door naar de Horse Guards Parade. We bekijken een paar wachters op paarden en we lopen ook nog even naar Downing Street, waar de premier woont, die enorm bewaakt wordt. Ondertussen worden we helemaal gek van al het omlopen door die wielerronde en nemen we nog de enige optie om er uit te komen: de underground.






We kopen enorm dure kaartjes voor de underground en gaan dan door naar de Tower of London en de Tower Bridge. De Tower Bridge is echt heel mooi. We lopen er overheen, maken wat foto's en gaan dan weer terug. Bij de Tower of London halen we fish & chips en eten dat op het plein op. Daarna gaan we weer met de underground, via St James Park terug naar het hotel.

Maandag 1 augustus


Daar staan we dan. Op de eerste rij, tegen het hek aan, te wachten. Na een tijd horen we geluid, de fanfare. Nu gaat het echt beginnen: changing the guard, of te wel, de wisseling van de wacht. Een enorme toeristische trekpleister, een enorm spektakel. Het duurt dus drie kwartier om twee wachten te wisselen. Maar het was wel erg leuk om gezien te hebben!



Daarna gaan we door naar Oxfordstreet. We gaan naar Selfridges, die precies vandaag de kerstcollectie gelanceerd hadden. Daarna liepen we door naar Piccadilly Circus en dan door naar Leicester Square om naar M&M world te gaan. Heel grappig om te zien. We eten wat en gaan dan nog door naar Harrods. Een enorm warenhuis met alle dure merken.

Dinsdag 2 augustus



Mijn moeder, zusje en ik stappen uit de metro, mijn vader en broertje moeten nog een stuk verder voor het Emirates Stadium. We lopen uit het station en zoeken naar de Eversholt street. Na een half rondje om het metrostation gelopen te hebben, vinden we hem. We lopen hem uit en komen op de Camden High street. Is dit het nu?, denk ik stiekem. We lopen langs wat buitenlandse winkeltjes, maar ik vind het nou niet echt zo leuk, als dat ik het verwacht had. Toch lopen we nog een stuk verder. Dan komen we eindelijk bij het stuk waar ik zo graag naar toe wilde. Al die alternatieve winkeltjes. We lopen een beetje rond en pakken dan weer de metro naar Oxfordstreet. We waren namelijk de Lush vergeten toen we daar waren en daar wilden mijn zusje en ik toch wel heel graag heen. Nadat we alle drie wat gekocht hadden, gingen we wat drinken bij de Costa en dan door naar het British Museum, waar we weer met mijn vader en broertje hadden afgesproken.
Bij het British Museum staat een enorme rij en dan begint het ook nog eens te regenen. We schuilen in een souvenirwinkeltje. Na een tijdje zien we mijn vader en broertje lopen. We besluiten om maar even met de dubbeldekker terug te gaan naar het hotel, we hebben namelijk een dagkaart voor het ov. Daar drinken we wat en eten een koekje. Het wordt al weer droog en we gaan dus weer de stad in.



We stappen de dubbeldekker uit en lopen naar het plein. Op het plein staat een enorm monument voor een enorme brand in 1666 die een groot deel van de stad verwoestte. We kijken even rond en lopen dan door naar het Tate Modern.




We zien een soort eetmarkt. Er zijn allemaal verschillende kraampjes met allemaal verschillend eten. Taarten, Indisch, Chinees, fudge, kaas. We halen een paar blokjes fudge en lopen dan door naar Tate Modern, het museum voor moderne kunst. Eerlijk gezegd vind ik moderne kunst niet echt mooi, maar wel erg interessant. Ik vond het dan ook wel leuk om daar rond te lopen en het is gratis! Nadat we een deel van het museum bekeken hebben, het is namelijk echt een enorm museum, gaan we door naar de tiende verdieping. Het uitzichtpunt. Het was even ingewikkeld om daar te komen, we klommen met de trap vanaf de vierde verdieping naar de tiende. Toen we daar waren, was ik dan ook even uitgeput, maar dat was ik al snel vergeten. Het uitzicht was onwijs mooi! Je keek over een groot deel van de stad heen, echt de moeite waard! 
Vanaf Tate Modern gaat er ook een loopbrug recht richting St. Pauls Cathedral, een mooie plek om een foto te maken, haha. Dan was het alweer tijd om terug te gaan. We haalden weer wat eten bij Trafalgar Square en gaan dan met de dubbeldekker terug naar het hotel.

Woensdag 3 augustus
Terwijl mijn ouders en broertje de auto aan het inpakken zijn, gaan mijn zusje en ik nog snel even outfit foto's maken en daarna gaan we toch echt naar huis, helaas. Londen was een geweldige stad, ik wil echt snel weer terug!

Dit was de laatste travel diary, bekijk hier deel 1 en deel 2!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten