vrijdag 31 maart 2017

Weer een jaartje ouder!


Het is alweer de laatste dag van het o-zo-mooie maart. Mijn verjaardag. Het is lente. De krokusjes, narcissen en sneeuwklokjes springen uit het gras. De gele zon schijnt met een helder blauwe lucht op de achtergrond, wat de zon nog mooier maakt. Zoals ik me vast een prinsesje voelde in het schattige gele jurkje, voel ik me nu net een prinses in mijn roze blouse met sierlijke mouwen. Ja, als ik jarig ben, mag ik me ook wel een prinses voelen.

















Mijn vijftiende levensjaar is voorbij gevlogen. Ik probeer het afgelopen jaar in één woord te omschrijven, maar ik kan niet het juiste woord vinden. Snel. Dat sowieso. Ik probeer me alles van het afgelopen jaar weer voor me te halen, maar het is moeilijker dan ik dacht. Er is zoveel gebeurd en ik heb zoveel gedaan.

Met Drake op de achtergrond en met mijn prinsessenblouse aan, zit ik nog even op mijn kamer voordat we zo taart gaan eten. De kamer hangt vol met slingers en zestiens. Het blijft een mooie en bijzondere dag, ondanks dat ik ook toetsweek heb. Ondertussen wordt het - helaas - steeds erger bewolkt en verdwijnt de mooie, gele zon, die zo mooi paste bij mijn zomerjurkje hierboven.


31 maart. De dag die voor mij in het teken staat van taart, slingers en ballonnen. Van (vaak) lekker weer, mooie cadeaus en lieve mensen. Ik ga er van genieten.

Als laatste wil ik toch nog even - heel cliché - iedereen bedanken voor het mooie jaar dat het is geweest. En even een denkbare proost op mijn zestiende levensjaar die nu begint. Het nieuwe hoofdstuk van mijn leven.

Liefs,
de prinses voor één dag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten