maandag 23 juni 2014

wat te doen als je verbrand

Hey allemaal
Ik wil als eerst even sorry zeggen! Ik heb nu al twee weken geen blog geplaatst, dat komt doordat ik het druk had met leren en kamp had en andere dingen. Ik had het dus erg druk en wilde heel graag een nieuwe blog erop zetten, maar daar had ik dus geen tijd voor, maar nu heb ik soort van vakantie, ik heb geen lessen meer. Ik moet alleen nog cijfers ophalen en dat soort dingen, ik heb dus gelukkig weer tijd. :) Ik ga wat vertellen over verzorging. Het is weer zomer en het kan zijn dat je verbrand, wat moet je dan doen?

Als eerste moet je natuurlijk proberen te voorkomen dat je verbrand. Dus als het warm en zonnig is, neem zonnebrand mee! Smeer jezelf ook om de 2 a 3 uur weer opnieuw in. Zelf heb ik deze:


Ik vind deze zonnebrand erg fijn, hij werkt goed. Ik kan hem zeker aanraden.

Als je dan toch verbrand kan je het best eerst douchen of in bad. Dit koelt je huid af. Daarna smeer je je in met aftersun of bodylotion, dit verzacht de pijn en verzorgt je huid. Toevallig is mijn bodylotion net op, dus ik moet nog een nieuwe kopen. Je kan ook yoghurt, komkommer of andere dingen gebruiken om je huid af te koelen. Er is geen bewijs dat het echt helpt maar je kan het altijd proberen.
Na een paar dagen ga je vervellen. Helaas kan je hier niks tegen doen. Het best kan je uit de zon blijven totdat je vervelt bent.
Als je heel erg verbrand bent kan je last krijgen van zwellingen en blaren, je kan ook last krijgen van hoofdpijn, koorts, misselijkheid en hartkloppingen. Nu moet je natuurlijk ook uit de zon en de andere dingen die ik hierboven genoemd hebt, zullen ook fijn zijn. Als je dit hebt kan je het best ook nog even naar de dokter gaan.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en niet verbranden!
Volgende week zal ik een wat andere blog schrijven, ik ga namelijk morgen naar one direction. Ik zal jullie daar wat over vertellen, maar wat ik nog niet heb verteld is dat ik mee doe aan een tv programma: hip voor nop. Voor degene die het niet kent, het is een programma waar je je voor opgeeft met je beste vriendin. Je gaat van kleding die je niet meer wil dragen of die je lelijk vind een nieuwe outfit maken. Ik doe dat niet maar de styliste. Als laatste ga je de catwalk op, dat heb ik vrijdag. Ik zal jullie een heel klein beetje vertellen over hoe ik het vond. Verder mag ik nog niks zeggen omdat de uitzending pas in september, oktober is. Natuurlijk vertel ik het als ik weet wanneer de uitzending is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten