maandag 21 juli 2014

persoonlijk: wat mij bezig houd

Hey allemaal,
Vandaag een keer wat anders, ik kan er geen goede titel voor verzinnen, maar ja.
Ik heb zaterdag geen artikel geplaatst. Dat komt door de hitte en doordat ik wil stil staan bij de slachtoffers van MH17.

Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd. Ook de beelden die je ziet en de dingen die je hoort vind ik heel erg, ik zal jullie de details besparen. Ik ken geen mensen uit het vliegtuig, maar ik wil stil staan bij deze verschrikkelijke gebeurtenis en bij de familie en vrienden van de slachtoffers. Ik kan niet begrijpen dat je mensen zoiets aan kan doen. Er is de laatste tijd zoveel ellende in de wereld. Als je het nieuws ziet, kom je bijna alleen maar oorlog, ongelukken en nog meer nare dingen tegen. Bijvoorbeeld nu de oorlog tussen Gaza en Israël. Er vallen zoveel onschuldige slachtoffers: kinderen en andere mensen die er niks mee te maken hebben. Er is daar zoveel ellende. Israël probeert het te stoppen maar Gaza wil geen vrede, de Hamas blijft doorgaan met raketten schieten en Israël begint ook weer, er vallen weer twintig onschuldige slachtoffers en zo blijft het maar doorgaan. Vinden jullie niet ook dat er een einde aan moet komen? Ik in ieder geval wel, het liefst zou ik naar die regering toegaan en zeggen dat ze moeten stoppen, omdat ze heel veel levens vernietigen. Maar ik ben nog maar 13 en kan niks maken. Maar wat we wel kunnen doen is blijven stilstaan bij alle slachtoffers en de nabestaanden troosten. Ik vind dat het moet stoppen!

Dit keer een beetje geklaag over alle ellende in de wereld. Sorry als je dit niet leuk vond, maar ik hoop dat je het kan begrijpen. Wat ik hier vertel is maar een deel van de ellende in de wereld. In Syrië gaat het ook nog steeds niet goed, in het regenwoud verdwijnen er nog steeds te veel bomen, er zijn nog steeds dieren in veel te krappe hokjes en er is nog veel meer ellende. Maar dit keer sta ik echt stil bij deze twee dingen.
Twitstagram: @x_willemijnn_x
Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten