maandag 1 juni 2015

Kletsen met Willemijn: #15 struggles die linkshandigen wel herkennen


Hey allemaal,
Dit keer heb ik weer een leuk lijstje in de Kletsen met Willemijn. Ik ben linkshandig en doordat de meeste mensen rechtshandig zijn heb je vaak van die vervelende dingetjes. Toen ik weer zoiets had, dacht ik: nieuwe blogpost: struggles die linkshandigen wel herkennen!

Honkbal.
Ik begin gelijk met het dingetje waar ik dacht dat ik er een blogpost over kon schrijven. Donderdag had ik gym en we hebben sinds mei buiten. Vaak doen we dan honkbal/softbal en misschien voel je hem al aankomen... De handschoenen. Ik moet altijd een uur zoeken tussen alle vieze zweet handschoenen om eindelijk een rechter handschoen te vinden. Dan pak je er ook nog is de meest stinkende uit.


Schrijven.
Waar ik ook erg veel last van heb is dat ik met links schrijf, waardoor je weer met je hand over de inkt heen gaat wat je net geschreven hebt. Tsja, dan hopen dat je hand niet onder de inkt zit. Jammer genoeg is dat wel erg vaak het geval en loop ik met een blauwe hand door de school.

Knippen.
Veel mensen denken hier helemaal niet bij na, maar knippen voor een linkshandige is echt een hele opgave. De meeste scharen zijn gemaakt voor rechtshandigen en als je dan niet een linkshandige schaar hebt, moet je het maar doen met een rechtshandige, maar voor je die goed kunt vasthouden kan je net zo goed een linkshandige schaar zoeken.

Station.
Je moet opletten dat je bij de poortjes op het station je OV kaart in je rechterhand moet houden, in plaats van je linkerhand. Anders gaat het verkeerde poortje open en dat is echt vervelend.

Tijdens het schrijven.
Als je aan het schrijven bent en mensen komen er achter dat je links bent... Dat is écht vervelend! Zo bijzonder is het nou ook weer niet om links te zijn.

Wat voor struggles heb jij als linkshandige?

Liefs,
Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten