vrijdag 14 augustus 2015

Mijn Vakantie Naar Engeland #2


Hey allemaal,
Dit keer heb ik deel 2 van mijn vakantie, volgende week vrijdag komt dan deel 3 en dat is ook het laatste deel. Lees snel verder als je meer wilt zien van mijn vakantie!

Maandag 20 juli.
Deze dag gingen we naar een landhuis. Het zag er erg mooi uit, we hebben een rondleiding gehad, waardoor je ook wat meer informatie krijgt over het huis. Ik heb helemaal geen foto's gemaakt deze dag, sorry!

Dinsdag 21 juli.



Vandaag was mijn broertje jarig, dus mocht hij kiezen wat we gingen doen. Hij wilde graag naar het strand, maar daar was het eigenlijk een beetje koud voor, wat erg jammer was. Normaal is het echt heel lekker weer in Engeland, maar dit keer hadden ze niet zo'n goede zomer, het was niet slecht, maar het was niet echt lekker warm. Uiteindelijk zijn we toen nog een dag naar Exeter gegaan, doordat we de vorige keer niet zo lang de tijd hadden. Ik had nog wat dingetjes gekocht bij de Superdrug (er komt nog een shoplog) en toen ik 's avonds thuis kwam was ik helemaal vergeten dat ik allemaal lipstick swatches had gemaakt op mijn hand, ik had dus zo'n beetje de hele dag rondgelopen met lipstick en lippotlood swatches op mijn hand, welkom in het leven van een beauty meisje, haha.


's Avonds had ik een wandelingetje gemaakt met mijn moeder. Er was namelijk een bord op de camping waar op stond dat er een pad naar het strand was, wij waren wel benieuwd naar het strand dus liepen we er samen heen, nadat het één keer mis ging en we per ongeluk weer terug kwamen op de camping, zijn we er toch gekomen. Het zag er zo leuk uit! Er was een gezellig restaurantje en op elke dinsdag speelt daar een band, dus was er ook leuke muziek. Dan had je het strand met de zee met daarvoor hele schattige strandhuisjes. Het was echt heel gezellig.

Woensdag 22 juli.


Dit keer gingen we een stuk naar het zuiden, naar Salcombe. Dit stukje wordt de Italiaanse rivièra genoemd, het lijkt er dus op Italië en het is er erg mooi. Eerst gingen we Salcombe in, een schattig plaatsje aan de zee. Hele leuke, gekleurde huizen, waar ik erg van houd!


Daarna gingen we door naar Overbeck's garden, een hele mooie subtropische tuin. Je ziet daar onder andere palmbomen, bananenplanten, maar ook veel hortensia's en je hebt prachtig uitzicht op de zee.


's Avonds gingen we nog een keer naar het strand vlakbij de camping, dit keer gingen mijn zusje en vader ook mee.

Donderdag 23 juli.



Donderdag zijn we voor de laatste keer naar DartMoor geweest. Op de foto zie je nog de "DartMoor pony's". We hebben er nog even gelopen en daarna hebben we gegeten bij een pub (zit tussen een café en restaurant in) in de buurt. Ik had lasagne besteld en kreeg daar nog stokbrood en een soort salade bij. Het is niet zo dat iemand al een hap van mijn stokbrood, ik was vergeten een foto te maken en had al een hap genomen, oeps.


's Avonds ging ik nog met mijn moeder Paignton in. We zijn naar de winkelstraat gelopen. Eerst kom je langs een straat met allemaal souvenir winkeltjes en eettentjes en daarna kom je echt bij de winkels. De winkels gingen dus blijkbaar al om half zes dicht, en jammer genoeg waren wij er na half zes. Toch was er nog wel één winkel open, de Superdrug. Ik ging er niet met lege handen weg, maar dat zullen jullie ook nog wel in de shoplog zien.
Daarna gingen we nog met z'n allen midget golf doen op de camping. Jammer genoeg was ik er niet zo goed in en werd ik één na laatste, maar het was wel erg leuk, haha.

Vrijdag 24 juli.
Het was wat slechter weer dit keer, maar gelukkig gingen we toch naar kennissen. Mijn vader heeft vroeger gewerkt in verschillende tuinen van landhuizen, dus hebben we een aantal kennissen in Engeland bij wie we langs gingen. Eerst gingen we naar mensen in Exeter en daarna gingen we door naar het noorden, waar we de mensen bezochten die op dit moment in het landhuis wonen waar mijn vader onder andere heeft gewerkt en daarna gingen we eten bij iemand die op hetzelfde landhuis heeft gewerkt toen mijn vader daar ook werkte. Ik heb hier geen foto's gemaakt.

Zaterdag 25 juli.
Vandaag gingen we naar een nieuwe camping: Sunvalley, vlakbij Saint Austell. Omdat we al om tien uur van de camping weg moesten en we pas om drie uur in de nieuwe stacaravan konden, moesten we onderweg wat doen. We kwamen door de stad Plymouth, waar een paar dagen daarvoor MTV crashes was (met Little Mix!) Jammer genoeg zagen we alleen het bord nog, haha.
Nadat we even door Plymouth hadden gelopen gingen we weer verder met de auto richting Saint Austell.


Maar via Polperro, een erg gezellig haven plaatsje. Het ligt vlakbij Looe, ook erg leuk, maar daar zijn wel wat meer touristen, dus het is maar net waar je zin in hebt. Polperro is erg gezellig! We hebben er even rond gelopen en zijn nog even naar de haven geweest en daarna gingen we écht naar de camping. We zijn al eerder bij Sunvalley geweest, dus dat was erg vertrouwd.

Zondag 26 juli.


Dit keer gingen we naar het plaatsje Fowey. Het lijkt erg op Polperro, het is allebei een gezellig, toeristisch plaatsje met schattige winkeltjes en een leuk haventje. Ook zeker een aanrader! Daarna hebben we lekker gezwommen in het zwembad op de camping.

Volgende week komt het derde en laatste deel van mijn vakantie online!

Liefs,
Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten