woensdag 26 augustus 2015

Mijn Vakantie Naar Engeland #3


Hey allemaal,
Eigenlijk zou deze blogpost al afgelopen vrijdag online komen, maar ik wilde uiteindelijk iets online zetten wat ik nét even belangrijker vond, dus komt de laatste blogpost over mijn vakantie vandaag online.

Maandag 27 juli.



Vandaag gingen we naar een mijn. Nu werkt daar niemand meer, maar vroeger waren er heel veel mijnen in Cornwall. Hij lag aan zee, wat erg mooi was. Het waaide wel erg hard en daardoor was het ook wel een beetje koud, aan zee merk je dat nog erger, toch gaf dat ook wel een mooi effect. Daarna reden we nog even door naar St. Ives, een mooi, bekend plaatsje vlakbij de mijn. Het staat vooral bekend, doordat het aan de kust ligt en om de vele kunst. Toen wij er waren, was het er erg druk en kon je er bijna niet lekker rondlopen, haha. Daarna liepen we nog even langs de kust.

Dinsdag 28 juli.


Dit keer gingen we weer naar een tuin aan een kreek (een inham van de zee), nu ik het zo bekijk zijn we wel erg vaak bij de zee geweest, haha. Maar ik houd van de kust, dus ik vind het helemaal niet erg! Eerst liepen we even door de tuin en daarna liepen we richting het water. We gingen nog even met de pond over het water en weer terug en daarna liepen we weer terug. Ook zagen we nog een heel schattig eekhoorntje. Daarna gingen we weer richting de camping.

Woensdag 29 juli.


Het was best wel lekker weer, dus besloten we om 's middags nog naar het strand te gaan. Het was maar 18 graden, maar door dat het subtropisch is en er een warme golfstroom is, voelde het daar aan als 25 graden. We vonden het net wat te koud om te zwemmen, maar het was heerlijk om op het strand te liggen en met je voeten in het water te gaan. Daarna aten we nog wat bij het café/restaurantje bij het strand. En ja, ik had wéér lasagne, dit keer vegetarische, echt heel lekker. Lasagne is nou eenmaal mijn favoriete eten.

Donderdag 30 juli.


Ik denk dat dit de leukste dag was! We gingen naar Pedstow, een leuk plaatsje aan de kust, het zal toch niet anders, haha. Maar we gingen niet alleen naar Pedstow voor het plaatsje, maar we gingen een safari maken, op de zee. We konden zeehonden, dolfijnen en orka's zien. We kregen een soort regenpak aan, zodat onze kleding niet nat werd. We zaten nog maar net in het bootje en toen bleek dat een motor stuk was. Daardoor moesten we in onze geweldige regenpakken weer uit het bootje zien te komen. Het bootje zette ons af op het strand, maar kon niet helemaal het strand op, waardoor we via een keukentrap de boot uit moesten en nog een stukje over het water, het strand op moesten springen, gelukkig werden mijn schoenen niet zo nat. Daarna moesten we teruglopen naar het huisje van de safari en moesten we daar wachten, totdat we weer konden varen. We gingen dus in onze prachtige pakken daar naar toe lopen en ik voelde me net een aap in de dierentuin, doordat iedereen je zo aankeek, haha. Gelukkig konden we snel weer varen en moesten we weer via het strand en de keukentrap de boot in. Toen we aan het varen waren hebben we jammer genoeg geen dolfijnen gezien, maar dat was ook een kleine kans. We hebben wel een heel aantal zeehonden gezien, zo'n 16! Het was echt superleuk om ze van dichtbij te zien. 

Vrijdag 31 juli.


Het was onze laatste dag in Cornwall, dus gingen we nog even kort langs de kust lopen. Het was heerlijk weer en erg mooi daar. Daarna zijn we maar weer terug naar de camping gegaan, zodat we daar nog even konden zitten en alvast wat dingen konden inpakken.

Zaterdag 1 augustus.



We gingen om 10 uur weg uit de stacaravan. Onderweg kwamen we weer, net als op de heenweg, langs Stonehenge. 's Middags kwamen we aan in Canterbury. Een hele leuke stad en het ligt maar een half uurtje van de boot, wat erg fijn is, zodat we niet zo heel lang naar de boot hoeven te rijden. In Canterbury heb je een mooie kathedraal, leuke winkels en gezellige pleintjes met cafétjes, restaurantjes en lunchrooms. Dit is zeker een aanrader!

Zondag 2 augustus.


Vandaag zouden we weer teruggaan naar Nederland... We hadden als leuke afsluiter nog een full English Breakfast, met toast, ei, bacon, worstjes, witte bonen in tomatensaus, champignon en tomaat. Het is heel raar om 's ochtends te eten, maar wel lekker. En het vult enorm. Voor de komende 6 uur hoef je even niks te eten. Jammer genoeg moesten we Engeland écht gedag zeggen en naar de boot. We vertrokken op tijd, doordat we hadden gehoord dat er file kon staan. Doordat veel migranten de tunnel van Frankrijk naar Engeland bestormden, bedachten veel mensen een andere route om van Engeland naar Frankrijk te gaan en andersom, daardoor kon het zijn dat er file stond, gelukkig viel dat heel erg mee en waren we op tijd bij de boot. Daarna moesten we nog vanuit Frankrijk naar huis rijden en was de vakantie voorbij.

Het was écht een erg leuke vakantie!

Liefs,
Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten