woensdag 15 juni 2016

Songs On Repeat #6


Mijn vingers glijden over de witte toetsen. Dan over de zwarte. Het lijkt nergens op. Het zijn maar losse noten. Maar uiteindelijk, als je al die losse noten op een andere manier speelt, lijkt het wel ergens op. Op een speciale manier. Dan klinkt het mooi, dan wordt het een liedje. Toch gek, zoiets. Dat iets zo anders kan klinken, als je de toetsen op een andere volgorde indrukt. Dat je er zoiets anders van kan maken. Bijzonder.

Ik ruim mijn pianoboek op en doe de klep over de toetsen. Ik loop de trap op naar de zolder, zet de laptop aan en begin met typen. Dan zijn we bij nu aangekomen. Ondertussen begint het te regenen. Het tikt als een ritme op het dakraam, schuin boven me. Wel een onregelmatig ritme. De ene keer gaat het weer zachter, dan weer harder en dan weer zachter. Nu gaat het zo hard dat ik mijn muziek al bijna niet meer hoor. Ik zet het nog wat harder, maar het lijkt wel alsof de regen ook steeds harder wordt. Alsof de regen even hard wilt zijn als mijn muziek.

Tijd voor een nieuwe songs on repeat! Ik zet weer mijn favoriete muziek op een rijtje voor jullie.

Treat You Better - Shawn Mendes
Shawn Mendes is echt mijn favoriete zanger on the moment. Treat You Better is zijn nieuwe single en het is echt een geweldig nummer! Zijn nieuwe album, met onder andere dit nummer, komt er snel aan, dus daar kunnen we naar uit kijken!



Cheap Thrills - Sia
Dit is gewoon een heerlijk, chill nummer. Ik heb er eigenlijk niet zoveel over te zeggen, behalve dat als je hem niet kent, je hem zeker moet luisteren!



Close - Chris Collins ft Alyssa Baker
Dit is niet het officiële nummer, die is van Nick Jonas ft Tove Lo, maar ik vind stiekem deze cover nog veel mooier. Het origineel is al heel mooi en als je die ook leuk vindt, moet je deze zeker ook even luisteren! 



Priceless - for King and Country
Dit is een heel vet nummer met een mooie betekenis! Ik heb for King and Country live op de EO jongerendag gehoord, wat echt heel vet was! (je kunt daar hier meer over lezen) Ik heb dan de afgelopen dagen een heel aantal nummers van ze geluisterd, maar deze toch wel het meest. Het nummer gaat erover dat je 'priceless' bent, oftewel onschatbaar, volgens google translate. Ik weet het namelijk niet in één woord te vertellen, maar een omschrijving is dat je niet te koop bent en dat je mooi bent, zoals je bent.



House of cards - Tyler Shaw
Tyler Shaw is helemaal niet zo bekend en hij heeft ook nog niet zoveel nummers, maar de nummers die hij wel heeft, zijn zo goed! Dit is het eerste nummer die ik van hem hoorde en ik heb daarna gelijk al zijn andere nummers ook geluisterd. Ze zijn echt heel leuk!

Wat is jouw favoriete nummer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten