maandag 5 december 2016

Kletsen met Willemijn #39


Zo, december is er al weer. November was een straaljager, die voorbij vloog, maar dan zonder het lawaai. November vloog zo snel, dat ik hem net zag en dat hij toen al weer voorbij was. Hij vloog langs met zo'n 3000 kilometer per uur. Veel te snel om hem goed te kunnen zien. Nu komt december langs. Ik zit in de eerste seconde dat ik hem zie. Ik ben er ook nog niet over uit of het nu weer een straaljager is of toch een wat langzamer vliegtuig.

In totaal zijn er vier blogposts online gekomen in november. Tijdens het kijken naar de straaljager. Dat is weinig. Ik kan me niet voorstellen dat ik een jaar geleden het voor elkaar gekregen heb om elke week drie blogposts online te zetten. Dat is zo ongeveer drie keer zoveel als nu online komt. Ondertussen denk ik ook, hoe krijg ik het voor elkaar dat ik deze maand maar zo weinig blogposts online heb kunnen laten komen? Maar ja, een nieuwe maand, een nieuwe kans. Hopelijk is het dit keer geen straaljager, maar een vliegtuig. Of een helikopter.

Ondertussen heb ik het zo ongeveer in elke 'Kletsen met Willemijn' over dat de vorige maand zo snel voorbij vloog en over dat er de afgelopen maand zo weinig blogposts online zijn gekomen. Dus stoppen nu. Het is wel even genoeg geweest.


Ik zit een tijdje stil met de laptop op mijn schoot, terwijl de cursor blijft knipperen. De zon schijnt mooi op het kaarsje naast me. Dan zit ik weer een tijdje stil, terwijl de cursor weer aan het knipperen is. Soms krijg ik van die mooie dingen in mijn hoofd om over te schrijven, maar vaak ook niet. En dit is zo'n moment van niet. Ik weet het gewoon even niet. Ik probeer wat te bedenken en zoek een beetje naar inspiratie op internet. Terwijl ik door Pinterest scroll, bedenk ik me opeens dat het jaar al bijna afgelopen is. Ik heb daar helemaal niet zo bij nagedacht, maar over 27 dagen is het al 2017. Wow. Ik begin het nu pas te beseffen. Niet alleen november was een straaljager, ook 2016 was een straaljager. De snelste straaljager tot nu toe. Die voorbij raasde, alsof hij haast had om weer te verdwijnen. Alsof 2017 hem aan het duwen was. We maken er nog maar wat moois van. Van die 27 dagen van 2016.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten