vrijdag 9 december 2016

Op een leuke manier plannen

Ik heb plannen nog nooit zo leuk gevonden als nu. Ik zei altijd dat ik slecht was in plannen. Dat ik het niet kon. En als ik eenmaal dacht dat ik echt goed zou gaan plannen, ging het toch mis. Na een week vergat ik al to-do lijstjes te maken. Maar ja. Nu lukt het hopelijk wel. Ik heb namelijk een nieuwe manier gevonden om op een leuke manier te plannen. Ja, daar komt het... De bullet journal! Het is maar goed dat ik het niet hoef uit te spreken, want ik heb geen idee hoe je bullet zegt. Maar de bullet journal is zeker op een leuke manier plannen!

Misschien denk je nu wel, Willemijn waar heb je het over? Een bullet journal is een hele georganiseerde manier voor lijstjes. Ik gebruik hem vooral om te plannen, maar je kunt hem ook gebruiken voor inspiratielijstjes en andere lijstjes. 


Je gebruikt hiervoor een notitieboekje, waarin je begint met een 'key', de uitleg. Hierin schrijf je alle symbolen die een betekenis hebben, waar je dan natuurlijk ook de betekenis achter schrijft. Je kunt zoveel symbolen gebruiken als je wilt. Ik heb er ook kleuren bij gedaan, maar die gebruik ik op dit moment niet echt. Verder kun je doen wat wilt! Ik heb ook op Pinterest gekeken voor wat inspiratie en er een bord voor gemaakt. Je kunt die hier vinden!

Ik maak voor elke week een planning. Ik heb het vrij eenvoudig gehouden, zodat je niet eerst nog een uur bezig bent met de planning maken, maar je kunt het natuurlijk ook heel anders doen. Je kunt het helemaal op je eigen manier doen! Op dit moment vind ik het ook heel leuk om wat dingetjes uit te proberen met handlettering. 



Ik maak dan ook quotes tussendoor in mijn journal. Verder heb ik nog niet heel veel verschillende dingen er in gedaan, maar ik ben van plan om nog veel meer leuke lijstjes en dingetjes erin te doen. Wanneer ik weer wat nieuwe dingen heb zal ik het zeker hier weer laten zien!

Liefs Willemijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten